2012. január 26., csütörtök

Kókusztejes zellerkrémleves pirított napraforgómaggal


Van az úgy, hogy az ember főzne valamit, de vásárolni nincs kedve hát megnézi, mit talál a hűtőben, szekrényben és szabadon engedi a fantáziáját. Így volt ez velem ma reggel, és annak ellenére, hogy tegnap elkészítettem a Jamie-féle halas pitét, ma ismét a konyhába húzott a szívem.

Annyira lelkes vagyok mostanában, élvezem az új életmódom és nem tudom miért, sokkal több kulináris dolog és újítás jut eszembe mint korábban, pedig eddig sem szűkölködtem ezekben. Szóval, megfogtam egyik kezemmel a másikat, bevezettem magam a konyhába és nagyjából három perc alatt összeállt a fejemben ez a recept. Egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy jó lesz. Amikor a vőlegényem hazaérkezett megkérdezte, mit főzök, mire azt válaszoltam, magam sem tudom. Aztán, amikor készen lett újra megkérdezte: Na, tudod már, mit főztél? Erre mosolyogva csak annyit mondtam: Kókusztejes zeller krémlevest pirított napraforgómaggal.

Hozzávalók:

4-5 zellerszár
4 dl kókusztej
1 ek. vajzsír (helyettesíthető kókuszzsírral, vajjal - ez nem paleo)
3 dl víz
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
Maréknyi natúr napraforgómag
2 kk. curry
Só, bors
Olíva olaj a díszítéshez


Felkockázzuk a hagymát és a vajzsíron üvegesre pirítjuk. Amikor kezd egy kicsit barnulni megszórjuk a curryvel. Addig pirítjuk, míg felcsap a finom fűszer illata. Ekkor beletesszük a kockákra aprított zellerszárakat, a zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk és együtt pároljuk néhány percig. Ha a zeller kezd üvegesedni felöntjük a kókusztejjel és a vízzel. Állandó kevergetés mellett felforraljuk, majd levesszük a lángot és lassú tűzön főzzük tovább fedő alatt, néha megkeverve, nehogy leégjen. Ha megpuhult a zeller - kb 10-12 perc, nem kell szétfőzni -, akkor lehúzzuk a tűzről és botmixerrel összeturmixoljuk. Ha túl sűrűnek találjuk öntsünk hozzá egy kevés vizet, kóstoljuk meg és ha kell, sózzunk utána. Tegyük vissza a levest a tűzre, forraljuk fel újra, majd húzzuk félre. Vegyünk elő egy teflonserpenyőt, forrósítsuk fel és tegyük bele a napraforgómagot. Adjunk hozzá két csipet sót és kevergetve 1-2 perc alatt pirítsuk meg. Ügyelni kell rá, mert hamar megég. Merjük tányérba a levest, szórjuk meg a pirított magokkal és díszítsük néhány csepp olíva olajjal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése