2012. április 12., csütörtök

Diós piskóta rumos szilvával (paleo)



Szánom-bánom bűnömet, nagyon rég jelentkeztem, de úgy vagyok ezzel, hogy minek írjon az ember, ha nincs mit mondania vagy, ha nem szívből, lelkesedéssel csupán kötelességérzettől hajtva teszi. Természetesen az elmúlt időszakban is sürögtem-forogtam a konyhában, sokat kísérleteztem - hol rosszabb, hol jobb eredménnyel -, és akadt, amit meg is örökítettem. Ígérem, hamarosan újra posztolok, mert úgy érzem, most ismét örömet lelek ebben. Nyilván köszönhető ez a tavasznak, annak, hogy sokáig világos van, hogy elkezdtem sportolni és már megszabadultam nyolc kilótól - mert ugye a közelgő esküvőmről nem feledkezhetünk el! -, szóval erőre kaptam, hát itt vagyok. 

Ilyenkor húsvét után sokan méregtelenítenek és diétáznak, hiszen nehéz ellenállni az ünnepi asztal kínálatának, a finom süteményeknek, a friss kalácsnak... jelentem, nekem idén sikerült. Nem szedtem fel a szokásos plusz két kilómat és bűntudat nélkül hagytam magam mögött az elmúlt napokat. Ma azonban édességre vágytam, hát körbenéztem, mi van itthon, amiből kisülhet valami finomság és ez a diós-szilvás piskóta kerekedett ki belőle - természetesen paleo módra. 

Hozzávalók:

8 tojás
8 ek. édesítő
20dkg darált dió
10dkg aszalt szilva
1 tk. fahéj
2 késhegynyi szódabikarbóna
1 csipet só
1 dl rum

Az aszalt szilvát meglocsoljuk a rummal és félretesszük. A diót összekeverjük a fahéjjal és a szódabikarbónával. Szétválasztjuk a tojások sárgáját a fehérjétől. A tojássárgát 7 evőkanál édesítővel addig keverjük, míg krémes-habos nem lesz majd a dióhoz adjuk. A fehérjéket egy csipet sóval elkezdjük verni, majd belekeverjük a maradék egy kanál édesítőt és kemény habbá verjük. Ha kész, óvatosan, adagonként a diós masszába forgatjuk. Keresünk egy kisebb méretű tortaformát vagy jénait (én egy 26x18-as jénait használtam), kibéleljük sütőpapírral és beleöntjük a masszát. Végül megszórjuk a tetejét a rumba áztatott, lecsepegtetett szilvával és 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütjük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése